Har ni tänk på en sak?

Nästan ingen av de stora bloggarna har vanliga svenska namn.

Ta tex Kenza. Hur många än henne känner du som heter det?
Kissie. Visst hon heter Alexandra men alla kallar henne Kissie. Det är inte så vanligt namn heller.
Amir, känner du nån annan som heter Amir? Inte jag.
Stina-Lee, inte världens vanligaste namn.
Anchisa "Foki", i Asien kanske det är vanligt men just nu pratar jag om Sverige.

Sen finns det några som kör på smeknamn
Febb, kanske inte så många som vet vem det är, men Louise heter hon.
Nevnarien. Elin Kero heter hon IRL
Paow, eller Paulina
Dessie. Alla vet väl vem Desirée är?
Egoina. För er info, hon heter Regina på riktigt.
Spiderchick, vet inte hennes namn.
Mini, Caroline på riktigt
Fuck you right back, Katrin + invecklat efternamn
Blondinbella, behövs det förklaring? Isabella Löwengrip
Stylebykling, Elin Kling

Och tillslut de som inte använder smeknamn. Deras namn får man från bloggnamnet.
Engla's showroom
Amandavardet
Lisaplace


Såhär är det alltså. De med ovanliga namn har mest läsare.
Vad gör man då om man vill ha många läsare men har ett "vanligt namn"?

-Man får ta pinnen ur röven och komma på ett coolt smeknamn. Jag misslyckades.

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se Allmänt
Postat av: Anonym

Den tanken har aldrig slagit mig! Man får byta namn helt enkelt :D

2009-11-03 @ 14:51:42
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Emma

haha...ursäkta min otydlighet! Stockholm!!! :)

2009-11-03 @ 15:06:48
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: AMRA

det är inte ofta man tänker på det men jag har ett ganska ovanligt namn, Amra (:

2009-11-04 @ 18:41:47
URL: http://amraahmetovic.blogg.se/

Något att säga?

Vad kallas du?
Äru här ofta?

Haru en e-mail? (Bara jag som ser den)

URL/Du har väl en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0