En dag kommer du vara en av dem som levde för länge sen

Hur sjukt låter inte det? Men samtidigt är de ju sant (om man inte tror att världen går under 2012 eller lyssnar på min pappas teorier). Tänk sen när våra barnbarns barnbarns barn pratar om sina förfäder där omkring 2202, då pratar de ju om oss! Och jag tror inte riktigt de pratar om hur håret var klippt eller hur brun man var, utan om vad man faktiskt gjorde för viktigt i livet.



Dehär var någon "modeikon" från 1759 och vem vet? Hon kanske var min farfars morbrors mormors faster?
Jag är ju redan släkt med Runeberg så vem vet, inget är omöjligt!

Jag tycker alltid det är obehagligt att tänka på framtiden, man får som en klump i halsen. För oss är det ju inget konstigt med att skriva 2009 men att skriva 2220 och tro att de är ett årtal och inte ett mattesvar, de är underligt. Men de blir ju annorlunda för de som lever då. De får ju då läsa i historia om Irak-kriget och sådant.
Hur jävla kul är det? Att läsa om atombomber och Saddam Hussein?
Mycket intressantare nu att läsa om franska revolutionen, Napoleon, WW1 och WW2. När kommer WW3? Det vill jag veta. Jag är 90 % säker på att våra barnbarn kommer få veta det, och det kriget, det kommer inte vara roligt. Så skulle de inte förvåna mig att jorden delas i 2 delar.



Och när är det inte omöjligt att leva på en annan planet?
När hittar de liv på Saturnus? När får vi veta att vi inte är de enda levande varelserna i universum? Tänk, kanske vi har ett parallellt universum där allt är tvärtemot? Kanske det finns människor 5000 biljoner ljusår härifrån som frotfarande lever i stenålder eller kanske rentav är tekniska genier? Eller finns det någonstans där fattigdom inte existerar? När kommer människan kunna flyga? När blir det fred i mellanöstern? När smälter isarna helt? Var finns Gud? Hur skapades universum? För det kan ju inte ha funnits i evigheternas evigheter, eller?

Förlåt. Förlåt om jag gjorde dig psykiskt sjuk.

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se Allmänt
Postat av: johanna

tack så mycket, nej då jag tror också att du klarar av de. :)

2009-09-20 @ 11:57:53
URL: http://jojohaannaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv; 12 ;)

2009-09-20 @ 12:21:38
URL: http://missbojfelt.blogg.se/

Något att säga?

Vad kallas du?
Äru här ofta?

Haru en e-mail? (Bara jag som ser den)

URL/Du har väl en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0