Världens roligaste skämt

De kan ni hitta här. Sverige kom 1aoch Finland 2a. Personligen tycker jag att sveriges bidrag sög och de bästa var nog ... Jag måste nog säga Finlands. Inte pga av att de var finland, men de var faktiskt kul. Alla skämten är på engelska. Jag har inte suttit och översattit allt, utan använt denna sida. Superb.

Här är Finlands.

"Hannu vill att allt ska bli perfekt för hans årsdag resa till hotellet där han och hans hustru hade smekmånad 30 år tidigare. Så han kommer dit en dag för tidigt att vidta alla åtgärder. Den natten, skickade han ett e-mail åt henne men skrev fel adress och mailet går till en nyligen änka. Dagen därpå finner änkans son hans mamma gick ut framför hennes dator. På skärmen är detta e-mail: "Min älskling fru, jag har just blivit här och allting är som för din ankomst i morgon. Jag hoppas att din resa hit kommer att vara lika trevlig som min." PS Det är verkligen varmt! ""

Här är Sveriges
"Besöker landsbygden på en jakttur tar välklädd man från Stockholm mål och skjuter en anka. Men fågeln trillar in på en bondes fält, och jordbrukaren ser det. Eftersom båda vill ha det, föreslår jordbrukaren lösa tvisten med en gammaldags hick-kick. "Jag sparkar dig så hårt jag kan i grenen, då du göra samma sak mot mig, förklarar han. "Den som skriker minst blir fågeln." Stadsmannen håller med. Så jordbrukaren vindar upp och levererar ett förkrossande slag mot mannens meniga, och han faller ihop på marken. Tjugo minuter senare, när han äntligen lyckas stå, flämtar han säger "Min tur." "Nej," Bonden och vände sig bort. "Du kan hålla anka."

Frankrikes är också bra.
"President Sarkozy besöker ett stål fabrik. Till chefen överraskning, hälsar presidenten en anställd, Morton, med en varm kram. Samma sak händer när Barack Obama besök, och igen under Vladimir Putin turné. Imponerad, säger chefen till Morton, "jag slår vad om att du inte vet påven." Morton skakar. "Vi spelar golf tillsammans." Gatlopp har bollats fram och chefen betalar deras väg till Vatikanen. Under Benediction, glider Morton bort. Säker nog, återkommer han sida vid sida med påven. Två kinesiska turister peka chefen på axeln och frågar, "Vem är killen i vitt står med Morton?"


Sen finns de ju typ 30 till, men de får ni läsa själva.

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se Allmänt

Något att säga?

Vad kallas du?
Äru här ofta?

Haru en e-mail? (Bara jag som ser den)

URL/Du har väl en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0