Vem vill du ska läsa?

Det finns många som publicerar sin bloggadress på alla möjliga siter (FB, PA, Berusad, BDB etc.) för att få besökare. Jag skulle aldrig göra det. Anledningen är att jag inte vill att alla i skolan, släkten och familjen ska läsa. Att mina närmaste vänner gör inget, de är ju som sagt mina närmaste vänner.
Men tänk om de-som-tror-att-de-är-något-de-inte-är skulle börja läsa ens tankar eller "personliga" saker?

T.ex. mitt inlägg om pappa. Jag skrev de för att mina vänner ska förstå och för bloggläsarna ska förstå varför jag ser negativt på honom. Men tänk DSTADÄNDIÄ skulle läsa? Då ändras ju allt. Då skulle DE få veta hur jag tänker, känner eller hur jag ser på saker och ting. Not gonna happend. Så tills vidare kommer jag inte skriva bloggadressen på siter. Sen om de av en konstig anledning skulle få veta iaf skulle jag sluta med personliga saker och börja göra reklam istället. Undrar när den dagen kommer?

Fast de är ju konstigt att främmande männsikor får läsa vad jag tycker och tänker med inte bekanta? Egentligen inte. Saker kan missuppfattas när man skriver. Det är svårt att vara ironisk eller fullt allvarlig. Om jag skriver

"George Bush är sååå cool :D..."

Hur uppfattar du det då? Är jag allvarlig, är jag provocerande, är jag ironisk?
I detta fall, ironisk.

Den dagen jag skriver eller ens säger att jag har en blogg åt "utomstående", den dagen är tankarna här slut.

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se Allmänt

Något att säga?

Vad kallas du?
Äru här ofta?

Haru en e-mail? (Bara jag som ser den)

URL/Du har väl en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0